Het was zo makkelijk voor ik begon
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 21 december 2016
Ik verbaas me vaak over deze uitspraak die ik toch echt regelmatig hoor.
Iemand hoort (van mij) over Intra, koopt een fles, ondergaat de positieve gevolgen en vertelt er over bij een vriend. Die vriend bestelt direct een fles en is ook razend enthousiast.
Ech denk je dan, dat is makkelijk, laat ik dan zelf maar distributeur worden, dan verdien ik ook nog wat over de omzet.
Dus 45 euro uitgegeven om distributeur te worden en ook een paar flessen Intra ingekocht en dan gebeurt er ineens een maand helemaal niets meer... Niemand wil wat kopen.
Hoe kan dat? Iedereen die ik voorheen sprak, leek zo enthousiast toen ik zelf nog geen distributeur was...
Het ligt niet aan het product, dat is al een kwart eeuw hetzelfde en wordt overal in de wereld in forse hoeveelheden verkocht.
Het is puur het feit dat jij ineens wat anders aan het doen bent.
In plaats van je eigen positieve verhaal blijven vertellen en uitstralen, ben je na je inschrijving als distributeur ineens gaan 'verkopen'. Het is immers nu echt een product geworden en daar 'moet' je aan verdienen. Je bent dus op een heel andere manier mensen aan het benaderen.
Zo werkt het dus niet, maar daar was je ondertussen ook al achter gekomen.
De clou is nu om de manier waarop je anderen spreekt over Intra weer zo op te zetten, zoals je dat deed voor je distributeur was. Hoe was dat ook alweer?
Heel simpel, je vertelde er over. Meer niet. Het verkocht zichzelf want wie zou er nu niet blij worden van zo'n positief product?
Het is echt geen schande om er aan te verdienen, zeker niet als je enthousiasme over het product gelijk is gebleven.
Je moet alleen niet ineens gaan 'verkopen'. Dát staat anderen tegen en ze kopen echt niets van je.
Vertellen, niets meer, niets minder.
Succes!
Er zijn nog geen beoordelingen.