Pas op met garanties (Tom Lassing)

Ga naar de inhoud

Pas op met garanties (Tom Lassing)

Succesverhaal
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 30 januari 2017
Tags: garantie
In mijn zoektocht naar goede aanbieders van producten heb ik te maken met heel wat verschillende ondernemers. Vorig jaar had ik er één op bezoek die vooral uitblonk in garanties.
Ze konden werkelijk van alles garanderen. Tot een gratis verhuizing aan toe.
Het punt is, die garanties moeten betaald worden. Immers een gratis verhuizing bestaat niet. Het kost als een ander het moet doen altijd (veel) geld. Als dus iemand zoiets als garantie meegeeft, dan ben ik al terughoudend.
De (hogere) offerte heb ik dan ook naast me neergelegd. Ik vond de garanties die bij de hogere prijs hoorden het niet waard.
Immers wil ik helemaal niet verhuizen en als ik dat al doe, dan zie ik dat alles op dat moment wel. Maar ik betaal uiteindelijk wel voor zo'n service waar ik helemaal geen behoefte aan heb.
Liever heb ik dus een service zonder die toekomstmuziek.
Achteraf bleek mijn scepsis volkomen terecht.
Het bedrijf is failliet. Ze hebben dus van de klanten extra geld ontvangen voor garanties die nu niet waargemaakt gaan worden.
Met al die garanties probeerden ze klanten extra geld uit de zak te kloppen. Maar ondertussen misten ze ook klanten, want ik had geen trek in die extra's waar ik waarschijnlijk toch geen gebruik van zou maken.
Kortom, wees op uw hoede. Hoe reëel en hoe zinvol is een garantie in de verre toekomst als het bedrijf om welke reden dan ook gestaakt zou worden?


Er zijn nog geen beoordelingen.
0
0
0
0
0

Terug naar de inhoud