Trappen daar nu echt mensen in? (Tom Lassing)

Ga naar de inhoud

Trappen daar nu echt mensen in? (Tom Lassing)

Succesverhaal
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 15 december 2016
Gisteren zag ik weer zo'n advertentie: "Richard Branson stomverbaasd dat deze Nederlander zo snel rijk werd..."
Marketing technisch is het perfect.
Richard Branson staat er om bekend dat hij een rijke ondernemer is die zich graag met andere rijken ophoudt. Als hij verbaasd is, dan heb je echt wat in je mars.
Het zou om een Nederlander gaan. Ik ben Nederlander, dus het is goed op mij gericht. 'Zo snel rijk' appeleert aan ieders gretige wens om snel rijk te worden, liefst zonder veel inspanning en risico.
Marketing technisch is dit dus prachtig.
Helaas is dat wel het enige.
Het is van A tot Z gelogen. Richard Branson Heeft nog nooit van die Nederlander gehoord, mede omdat deze persoon simpelweg niet bestaat. Ik denk niet dat Richard erg blij zal zijn als hij er achter komt dat zijn naam en foto zo misbruikt worden. Zie de schuldigen maar te pakken, want wat er achter zit, is ongetwijfeld een louche opzetje waarbij de sukkel die er in trapt veel geld moet overmaken en in enkele weken is het geld, maar ook deze aanbieder verdwenen.
Ze blijven met die advertenties komen (dit keer was het op Finance Yahoo) omdat zoveel sukkels er in trappen. De gretigheid van consumenten is tegenwoordig ongekend.
Was je 5 jaar geleden als adverteerder (terecht) verdacht als je rendementen van 700% op jaarbasis adverteerde, tegenwoordig val je er niet eens meer mee op. Je zal nu echt met nog iets extremers willen komen, wil je de gretige consument nog kunnen lokken.
De advertentiesites zoals Yahoo tonen de advertenties graag. Het is ook voor hen makkelijk geld. Deze louche adverteerders maken zoveel geld dat ze ook veel overhebben voor exposure op bijvoorbeeld de site van Yahoo.


Er zijn nog geen beoordelingen.
0
0
0
0
0

Terug naar de inhoud