Succesvolle marketing

Ga naar de inhoud

Succesvolle marketing

Succesverhaal
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 9 juni 2022
Tags: angsthebzuchtslachtofferrol
Als je wilt zien hoe je meer succes kan halen in je marketing, dan moet je vooral kijken naar hoe Fox News al haar nieuws brengt.
Er zijn enkele krachtigste manieren om veel succes te hebben.
Fox News gebruikt er daar één heel succesvol van. Ze zijn er veruit de beste in en in de VS dan ook heel erg groot.

Wat zijn dan die meest succesvolle marketing trucs?
1. Angst creëren
2. Hebzucht creëren
3. Slachtoffer spelen (Calimero effect)

Fox News gaat altijd voor angst creëren en kiest regelmatig ook voor de slachtoffer rol.
Als je dat eenmaal weet, dan kijk je heel anders naar die zender. In alles creëren ze de angst. Als je daar even naar kijkt, dan heeft het weinig invloed op je. Als je er steeds naar kijkt, dan kruipt die angst onder je huid. Dat de VS het meest angstige land ter wereld is, is geen verrassing. Hoe zwaarder ze zichzelf bewapenen, des te banger worden ze, want Fox en andere zenders blijven de angst propaganderen.
Een onderzoek wees uit dat mensen zich echt veel beter gaan voelen als ze enkele weken geen Fox News kijken. Ze krijgen dan veel leukere onderwerpen te zien en ze voelen zich minder angstig en vervolgens gewoon ook beter.

Ook in Nederland zie je deze angst trucs gebruikt worden. Kijk eens naar een video van Jensen. Zelfs de belichting wordt gebruikt om angst te creëren. Bij Jensen wordt ook het geluid gebruikt. Alles om een donkere sfeer te creëren... De kijker/luisteraar moet in een angst staat gebracht worden, dan kan je ze makkelijker wijsmaken wat je ze maar wilt wijsmaken.
Op de één of andere manier trekt die angst kijkers. Het is als een soort drugs... De kijkers blijven er voor terugkomen. Ze willen gevoed worden met die angst. Blijkbaar is vrolijkheid moeilijker om mee te leven.


Er zijn nog geen beoordelingen.
0
0
0
0
0

Terug naar de inhoud