Affiliate Marketing

Ga naar de inhoud

Affiliate Marketing

Succesverhaal
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 22 december 2017
Tags: affailiatemarketingproductadverteren
Ik heb een fantastisch 'los' zonnepaneel gevonden dat zelf ook al een voet heeft waarin je water kan laten lopen, zodat het geheel stabiel op het platte dak blijft liggen. Ideaal voor een enkel zonnepaneel bij een schuurtje. Je hoeft alleen maar een stopcontact te zoeken en zodra de zon schijnt, levert het paneel energie op.
Het is voor platte ondergronden en voor bijvoorbeeld voor huurders met een plat dak tot hun beschikking een perfecte oplossing omdat het geheel makkelijk verplaatsbaar is.
Je laat het water weglopen, stekker er uit en je kan het geheel optillen en verplaatsen.
Het dak blijft heel en niets geen moeilijk doen met bekabeling etc.
Heb je tot maximaal drie van die panelen, dan kan je simpelweg op het stopcontact aansluiten. Heb je er meer, dan is wel een aansluiting op de meterkast nodig. Dat laatste moet een elektricien doen. Dat is dus een kleine extra kostenpost.
Zoals gezegd, een prachtig product en ik vroeg ze dan ook of ze een affiliate deal boden.
Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Ze begrepen ook niet waarom ik niet gratis hun product wilde promoten.
Nu, dat is simpel.
Mijn gratis nieuwsbrief is voor adverteerders niet gratis.
Zakelijk gezien moet ik leven van de nieuwsbrief. Het is dus niet zo gek dat ik een vergoeding wil hebben voor reclame.
Nu kunnen ze betaald adverteren, of ze kunnen kiezen voor een affiliate deal. Dit laatste is naar mijn idee veel slimmer. Immers betaal je dan op basis van de daadwerkelijke omzet.
Als dus de lezers en bezoekers op basis van de vermelding in de nieuwsbrief het product kopen, dan rekenen ze als ondernemer af nadat het geld van de klanten ontvangen is. In die zin is Affiliate Marketing 'gratis'. Je hoeft als product eigenaar immers geen geld te investeren. Je levert alleen een stukje van je winst in. Je hoeft echter niet betaalt te adverteren. In die zin is het risico voor de ondernemer ook veel kleiner.
Helaas voelen de jonge ondernemers er niets voor.
Die hebben liever omzet op basis van letterlijk gratis exposure. Ze hebben geen advertentiebudget en ze hebben moeite met delen van de winst.
Ik weet het dan wel. Dat wordt weer een mislukt project. De oorzaak zal in van alles gevonden worden, maar uiteindelijk is het simpel. Ze zijn te hebberig en gunnen anderen in de keten geen deel van de winst. Dan houdt het bij ondernemen vaak snel op. Je moet het namelijk samen doen.
Producten verkopen is ze ontwerpen, ze maken, ze vervoeren, ze promoten en ze verkopen. Wil je echt alles zelf doen? Prima, dan maak je ook je eigen nieuwsbrief maar en je zoekt dan ook je eigen lezers en kopers maar.
Het kan allemaal veel makkelijker, maar dan moet je wel willen delen.


Er zijn nog geen beoordelingen.
0
0
0
0
0

Terug naar de inhoud